Zadzwoń do nas:

501 774 957

691 707 140

 

E-mail:

biuro@dedal.szkola.pl

Skontaktuj się:

E-mail
Telefon
Zadaj pytanie
wyślij
wyślij
Question send - thank you
Please fill all the required fields

CENTRUM SZKOLENIOWE "DEDAL" s.c.

Savoir vivre wobec osób niepełnosprawnych

      

    1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności, Stopnie i rodzaje                                 niepełnosprawności, Pojęcia, Nauka, praca, życie codzienne osób z                                       niepełnosprawnością.

    2. Rozmowa na temat niepełnosprawnych w środowisku, którym funkcjonują                          uczestnicy zajęć.

    3. Podstawowe akty prawne wobec niepełnosprawności obowiązujące w Polsce.

    4. Sprzęt ułatwiający wykonywanie pracy i życia, którymi posługują się                                    niepełnosprawni.

    5. Jak skutecznie pomóc klientowi niepełnosprawnemu w załatwieniu sprawy?                      Identyfikowanie specjalnych potrzeb klienta ze względu na jego niepełnosprawność

    6. Niepełnosprawni fizycznie i różnice w podejściu do nich ze względu na sposób                    poruszania się (wózek inwalidzki, kule, chodzik).

    7. Oglądanie materiałów i pomocy, które pomagają niepełnosprawnym sensorycznie              w codziennym funkcjonowaniu.

    8. Właściwe zachowanie wobec klienta niepełnosprawnego wzrokowo: podawanie                ręki, rozmowa, prowadzenie, podawanie przedmiotów, opis otoczenia itp.

    9. Znaczenie zachowań werbalnych i niewerbalnych w kontaktach z klientem z                      dysfunkcją wzroku.

    10. Alternatywne sposoby komunikowania się z niepełnosprawnymi sensorycznie, jak:            alfabet Lorma, język migowy, daktylografia.

    11. Formy komunikacji z osobą głuchą w przypadku nieznajomości języka migowego.

 

Dla kogo?

Do uczestnictwa w szkoleniu zapraszamy wszystkie osoby pracujące w służbach administracji publicznej i samorządach terytorialnych, osoby mające bezpośredni, jak i pośredni kontakt z obsługą klienta.

Cel?

Szkolenia z zakresu savoir-vivre wobec osoby niepełnosprawnej nauczą i zwrócą uwagę jak skutecznie pomóc klientowi niepełnosprawnemu, jak właściwie zachować się w stosunku do niepełnosprawnego petenta (podawanie ręki, rozmowa, prowadzenie, opis przedmiotów itd.) Uczestnicy kursu będą mieli możliwość wcielić się w rolę osoby niepełnosprawnej – niewidomej, niesłyszącej, na wózku inwalidzkim – co najszybciej uświadamia i pozwala poznać potrzeby osób z niepełnosprawnością.

Czas trwania?

8 godzin dydaktycznych.

Cena?

Do uzgodnienia...

SKONTAKTUJ SIĘ I...

NEGOCJUJ

Wykładowca

Mgr Anna Makowska

 

Od wielu lat związana z środowiskiem osób niepełnosprawnych, absolwentka surdopedagogiki na APS w Warszawie, asystentka osób niepełnosprawnych i opiekun medyczny, związana z Towarzystwem Pomocy Osobom Głuchoniewidomym i środowiskiem osób niesłyszących (tłumacz-przewodnik). Ukończyła liczne kursy i szkolenia z zakresu języka migowego i obsługi osób niepełnosprawnych. Jest praktykiem – pracuje jako AON, tłumacz j. migowego i tłumacz-przewodnik.

Stworzono w kreatorze www WebWave CMS